SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Tensiones entre las identidades de los profesores de inglés y los programas de desarrollo profesional en TurquíaSocialización de maestros de inglés a niveles públicos en el centro de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MUNOZ CAMPOS, Diego. Problem-Based Learning: An Experiential Strategy for English Language Teacher Education in Chile. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.29-40. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.53310.

The Chilean education system requires English language teachers to be equipped with non-conventional teaching strategies that can foster meaningful learning and assure successful learners' performances in diverse and complex settings. This exploratory, descriptive, research study aimed at discovering the perceptions of 54 pre-service teachers about the impact of a problem-based learning activity in the development of key competencies, including higher order thinking skills and reflective, research, knowledge transfer/integration, social, and self-management skills. Groups of participants chose a made-up, ill-structured problem which combined language teaching and socio-cultural issues, and devised holistic solutions. Findings suggest a comprehensive impact on the first four skills, but a limited impact on social and self-management skills.

Palabras clave : English teacher education; learning strategies; problem-based learning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons