SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue1Problem-Based Learning: An Experiential Strategy for English Language Teacher Education in ChileComparing the Internet Usage of Pre-service Language Teachers With Teachers of Other Subjects: Distance Learning vs. On-Campus Learning author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

LENGELING, M. Martha; MORA PABLO, Irasema  and  BARRIOS GASCA, Blanca Lucía. Socialización de maestros de inglés a niveles públicos en el centro de México. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.41-54. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.53244.

Este estudio tuvo como objetivo explorar los procesos de socialización de profesores y la formación de identidad de nueve maestros de inglés en el sector público en el centro de México. Los maestros comenzaron sus carreras de docencia en el Programa Nacional de Inglés en Educación Básica. La investigación cualitativa y narrativa fue utilizada como una base para esta investigación. Los datos revelaron que el proceso de socialización de estos maestros fue informal, en cuanto se requirió poco de ellos para entrar a la profesión. Una vez enseñando, los participantes enfrentaron desafíos en sus contextos y el programa mismo y a partir de estos retos fueron capaces de tomar decisiones sobre su futuro como docentes; de este modo imaginaron y formaron su identidad.

Keywords : comunidades imaginarias; identidad; maestros de inglés como lengua extranjera; socialización de maestros.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License