SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1Aprendizaje basado en problemas: una estrategia experiencial para la formación de profesores de inglés en ChileComparación del uso de Internet entre docentes de idiomas en formación y docentes de otras áreas: educación a distancia frente a presencial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

LENGELING, M. Martha; MORA PABLO, Irasema  y  BARRIOS GASCA, Blanca Lucía. Teacher Socialization of EFL Teachers at Public School Levels in Central Mexico. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.41-54. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.53244.

This study aimed at exploring the processes of teacher socialization and identity formation of nine English as a foreign language teachers at public schools in central Mexico. These teachers began their careers in the National English Program in Basic Education. Qualitative research and narrative inquiry were used as a basis for this research. The data revealed that the teachers' socialization was somewhat informal in that little was required from them to gain entrance into the program. Once teaching, the participants dealt with challenges in their teaching contexts and the program. From these challenges, the teachers were able to make decisions concerning their future as teachers, forming and imagining their identity.

Palabras clave : EFL teachers; identity; imagined communities; teacher socialization.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons