SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número1El impacto de materiales y tareas auténticas en el desarrollo de la competencia comunicativa de estudiantes en un instituto colombiano de idiomasEducación inclusiva y políticas para la enseñanza del inglés en Colombia: perspectivas de algunos autores de la revista PROFILE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

TOLOSA, Constanza; ORDONEZ, Claudia Lucía  y  GUEVARA, Diana Carolina. Language Learning Shifts and Attitudes Towards Language Learning in an Online Tandem Program for Beginner Writers. profile [online]. 2017, vol.19, n.1, pp.105-118. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n1.53955.

We present findings of a project that investigated the potential of an online tandem program to enhance the foreign language learning of two groups of school-aged beginner learners, one learning English in Colombia and the other learning Spanish in New Zealand. We assessed the impact of the project on students' learning with a free writing activity done as pretest and posttest and used a semi-structured interview to explore their attitudes towards language learning and their perceived development of their native language. Data analysis indicated statistically significant gains in foreign language writing and positive attitudinal changes toward foreign and native language learning.

Palabras clave : Computer mediated communication; foreign language writing; language learning shifts; tandem language learning.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons