SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 issue2Improving Language Learning Strategies and Performance of Pre-Service Language Teachers Through a CALLA-TBLT ModelTransforming EFL Classroom Practices and Promoting Students' Empowerment: Collaborative Learning From a Dialogical Approach author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Profile Issues in Teachers` Professional Development

Print version ISSN 1657-0790

Abstract

PELAEZ, Oscar  and  USMA, Jaime. El papel crucial de los actores educativos en la apropiación de la política lingüística: un estudio de caso. profile [online]. 2017, vol.19, n.2, pp.121-134. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v19n2.57215.

Con base en el concepto de apropiación política, en el presente estudio se investiga cómo los distintos actores de la educación en una región rural de Colombia perciben las políticas lingüísticas y cómo esto determina la forma en que ellos reconstruyen estas reformas a nivel local. Como una contribución al análisis de la política lingüística en Colombia y en el extranjero, las conclusiones de este estudio no solo proporcionan conocimientos sobre los procesos de formulación de la política lingüística en las zonas rurales de Colombia, sino que arrojan luces sobre el papel activo que los distintos agentes de la educación juegan en la continua recreación y apropiación de las reformas educativas lingüísticas.

Keywords : apropiación de política; bilingüismo en Colombia; Colombia rural; lengua extranjera; política lingüística.

        · abstract in English     · text in English     · English ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License