SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1El desarrollo profesional de profesores colombianos de inglés: programas de maestríaIncidentes críticos de profesores de inglés transnacionales en formación en el Centro de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

SAN MARTIN, María Gimena. Scaffolding the Learning-to-Teach Process: A Study in an EFL Teacher Education Programme in Argentina. profile [online]. 2018, vol.20, n.1, pp.121-134. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v20n1.63032.

This study seeks to examine how a supervisor scaffolds the student-teachers’ learning-to-teach process in the context of one-to-one tutoring sessions in an English as a foreign language teacher education programme in Argentina. The findings indicate that scaffolding implies two main phases: a diagnostic and an intervention phase. Moreover, the supervisor was found to provide contingent help, which suited the student-teachers’ perceived needs and/or difficulties. In conclusion, scaffolded help should be understood in relation to the function it serves and how it accommodates the students’ level of understanding.

Palabras clave : Learning-to-teach; scaffolding; student-teachers; supervisor; teacher education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )