SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número1El andamiaje del proceso de aprender a enseñar: un estudio en un programa de formación de profesores de inglés como lengua extranjera en ArgentinaEl manejo del salón de clases en la educación en lenguas extranjeras: una revisión exploratoria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

SERNA-GUTIERREZ, José Irineo Omar  y  MORA-PABLO, Irasema. Critical Incidents of Transnational Student-Teachers in Central Mexico. profile [online]. 2018, vol.20, n.1, pp.137-150. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v20n1.62860.

This study is an exploration of the life-changing decisions and changes which the participants underwent, and which led them to pursue an education in English language teaching (or languages). The foremost objective of this study was to highlight the critical incidents from the past, present, and teaching practice of transnational students in a BA in TESOL program who are also English teachers in central Mexico. Through a narrative analysis, critical incidents in the lives of transnational student/teachers were identified. The findings of this research showed how the participants could explore their identity formation process through the critical incidents.

Palabras clave : Critical incidents; in-service teachers; identity; narratives; transnational.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )