SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Desarrollo de la fluidez auditiva en estudiantes de inglés como lengua extranjera a través de tareas orales significativasReparación de los errores fosilizados de estudiantes de nivel intermedio en su habla por medio de estrategias de autoevaluación y automonitoreo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

RAMIREZ BALDERAS, Irais  y  GUILLEN CUAMATZI, Patricia María. Self and Peer Correction to Improve College Students’ Writing Skills. profile [online]. 2018, vol.20, n.2, pp.179-194. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v20n2.67095.

This paper describes college students’ writing development process during their foreign language classes throughout a semester. Self and peer correction were implemented to promote error awareness along with the use of an error code and error log in a fifth semester class. The results show that both strategies benefited students’ writing skills and self-awareness which in turn produced, among other outcomes, the development of critical self-assessment of their writing and responsibility for their own learning. This study highlights the importance of allocating class time for continuous training to allow students to systematize their writing practices.

Palabras clave : Peer correction; self-correction; writing skills.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )