SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Las representaciones sociales de los niños sobre la enseñanza y el aprendizaje del inglés: un estudio en Medellín, ColombiaCompilación de un corpus de materiales audiovisuales para el aprendizaje de inglés como lengua extranjera: selección, análisis y explotación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

TAVELLA, Gabriela N.  y  FERNANDEZ, S. Carina. The Educational Purpose of Language Teaching at University: Giving Voice to Native Communities. profile [online]. 2022, vol.24, n.1, pp.115-124.  Epub 23-Mar-2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n1.92481.

This paper reports the findings of a case study carried out in an English for specific purposes class with student tour guides at an Argentinean university. The main objective of this research project was to analyse how the teaching practices in the English language classes favoured intercultural exchanges. Data were gathered through document analysis, surveys, and interviews with students and with core-subject professors. Results were analysed qualitatively. We conclude that we must foster a friendly and safe learning environment to give voice to learners from native communities so that they can express their own identities and thus give way to enriching intercultural dialogue.

Palabras clave : education; English for specific purposes; foreign language instruction; intercultural communication; native communities.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )