SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Pluralidad de voces en la reflexión sobre el proceso de investigación: trayectorias de colaboración en el contexto argentinoLas experiencias de los profesores de inglés en formación en su primera práctica docente: una autoetnografía colaborativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

FORERO-MONDRAGON, Alber Josué  y  QUINTERO-POLO, Álvaro Hernán. Disciplinary Power Lying Behind the Requisite of English Language Mastery in International Scholarships. profile [online]. 2022, vol.24, n.1, pp.175-191.  Epub 23-Mar-2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n1.91112.

This article reports a study about how the discourse of standard English exercises disciplinary power in five international scholarships programs. This research interest arises from problematizing the discourse of standard English present in the requisite of proficiency certification through so-called valid tests. Adapting Fairclough’s critical discourse analysis model, we analyzed a corpus of five scholarship calls for applications open from 2011 to 2014. Findings reveal that the discourse of standard English entangles with the discourses of globalization, education quality, and competitiveness and qualifications to serve as the path to the construction of the subjects’ scholarship applicants. In this entanglement, school is set as a breeding ground whose disciplinary techniques (e.g., test training) objectivize people to satisfy multinational corporations’ hiring processes.

Palabras clave : discourse of standard English; English language teaching; international scholarships; power; standardized testing.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )