SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Construcción de la identidad profesional docente de futuros docentes de inglés como lengua extranjera: ¿importa el género?Integración de la tecnología por parte de docentes de inglés en formación en la gestión y enseñanza de habilidades orales durante la enseñanza remota de emergencia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

AGUIRRE-GARZON, Edgar  y  UBAQUE-CASALLAS, Diego. Mentoring Language Student-Teachers: A Narrative Perspective to Mentors’ Experiences From Borders and Cracks. profile [online]. 2022, vol.24, n.2, pp.133-147.  Epub 06-Oct-2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n2.93096.

This narrative study analyzes two mentors’ experiences in their mentoring practices with language student-teachers in a private university in Bogotá (Colombia). Employing life-story interviews and drawing on ways of thinking and theorizing from praxis as a standpoint to enact decoloniality, we approach mentors’ narratives from the notion of crack. Findings reveal that, for mentors, mentoring practices represent a space for knowledge reconfiguration, a locus of collective knowledge construction, and territories where student-teachers can mobilize and exercise their agency. Overall, when making meaning of clashing experiences in mentoring, mentors have constructed ways to fracture traditional and hegemonic logics of seeing knowledge and the self in teacher education.

Palabras clave : decolonization; mentoring; personal narratives; student-teachers; teacher education.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )