SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2Enseñanza y aprendizaje del inglés en una universidad politécnica en México: ¿hacia la educación bilingüe?La técnica de rejilla: una exploración de datos cualitativos y cuantitativos sobre las creencias pedagógicas de los profesores de idiomas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

BASTIDAS, Jesús Alirio. Are Language Teaching Methods Really Dead as Some TESOL Gurus Have Proclaimed?. profile [online]. 2022, vol.24, n.2, pp.203-213.  Epub 06-Oct-2022. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v24n2.96952.

Up to the last two decades of the 20th century, the era of methods prevailed as a key component, especially in the field of teaching English as a second language. Nevertheless, by the end of the century, many TESOL authorities were questioning the usefulness and scope of methods. Consequently, the idea was declared dead and the postmethod condition emerged. In this reflection article, it is argued that the nature and scope of a method in the teaching field cannot die for a series of reasons. It is concluded that what can be proclaimed is the death of a unique, universal method, but not the death of methods per se, since this is an essential component of any teaching process.

Palabras clave : approach; language teaching; method; methodology; postmethod.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )