SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Percepciones de profesores de inglés como lengua extranjera respecto al uso de sistemas de respuesta en línea para estudiantesComparación de las prácticas de profesores de L2 con las percepciones de los estudiantes sobre la enseñanza de la pronunciación del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

ABAD, Mónica. EFL Teachers’ Beliefs About Listening and Their Actual Listening Instructional Practices. profile [online]. 2023, vol.25, n.1, pp.113-127.  Epub 01-Feb-2023. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v25n1.98510.

This paper reports a mixed-method study on listening instructional practices and beliefs of 50 EFL teachers of public and private universities in Cuenca, Ecuador. The study aimed to provide empirical evidence of listening teaching practices and determine teachers’ beliefs about listening. Data were gathered through a questionnaire and structured class observations. Results evidenced that instructional practices emphasize task completion rather than listening development, are oriented towards the product rather than the process and lack decoding.

Palabras clave : English language teaching; listening beliefs; listening practices; teaching listening; teacher cognition.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )