SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Las identidades y comunidades imaginadas: la inversión de los docentes de inglés colombianos en su desarrollo profesionalLa investigación en escritura en inglés como lengua extranjera en Colombia entre 1990 y 2020: una síntesis cualitativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GALVEZ, Juan Diego  y  DEL CAMPO, Marcela. Strengthening Reading Competence in English Using a Reading Comprehension Module. profile [online]. 2023, vol.25, n.1, pp.229-243.  Epub 03-Feb-2023. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v25n1.101251.

This article reports the results of a study carried out at a public high school in Colombia whose objective was to design and determine how a reading comprehension module contributed to strengthening English literacy competence in sixth graders. The methodological framework entailed a basic outline of the action-research cycle. The qualitative data analysis was designed descriptively, focusing on three research moments corresponding to each cycle’s stages. The results show that the implementation of the material had a significant impact on the development of literacy competence, which suggests the material could be a tool for supporting English language learning.

Palabras clave : English language learning; materials design; instructional modules; reading competence.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )