SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1Investigación de las prácticas de evaluación de profesores principiantes de lenguas extranjerasAnálisis de la utilidad de Twitter para la divulgación científica en la enseñanza y aprendizaje del inglés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MONTOYA, Adriana  y  CORREA, Doris. Discriminatory Practices Against Non-Native English Speaker Teachers in Colombia’s Language Centers: A Multimodal Study. profile [online]. 2024, vol.26, n.1, pp.117-131.  Epub 15-Feb-2024. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v26n1.105427.

This multimodal/multimedia discourse analysis explored institutional practices regarding native and non-native English speaker teachers in five language centers in Medellín, Colombia, as reflected in interviews with coordinators and teachers, language centers’ websites, social media, and recruitment materials. Data were analyzed using content and multimodal discourse analysis. Findings unveiled that, in general, these language centers favor native English speaker teachers and discriminate against non-native English speaker teachers in multiple ways, as the former are privileged in job searches, are asked fewer hiring requirements, have more room for negotiation, earn higher salaries, and enjoy more perks.

Palabras clave : discriminatory practices; language centers; native speakers of English; non-native speakers of English.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )