SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número23La reproducción de las cooperativas de agricultura familiar y economía solidaria: el caso de la unión nacional de cooperativas de la agricultura familiar y economía solidaria (UNICAFES)Un trayecto formativo que favorece la cohesión social desde la Universidad Nacional de San Martín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Perfil de Coyuntura Económica

versión On-line ISSN 1657-4214

Resumen

ROLDAN L, Nelson Darío. Proposal for an ideal profile of teachers for education in virtuality: Catholic University Foundation Case North. Perf. de Coyunt. Econ. [online]. 2014, n.23, pp.145-159. ISSN 1657-4214.

The study results, that refers to learning derived to critic interpretation of experience in formation and capacitation of teachers for virtuality, it came to define what and who teacher is for virtualily, and identify his profile and propose the needed skills to practice teaching in this educative modality. Also, it extrapolates and leaves the reflection to government and country's university community academic requirement of articulated public policy and realistic on teaching subject with TIC support. These dimensions are the one we develop in this article. In methodological way the study was qualitative, systematization modality of experiences; and the chosen method, non-experimental, from epistemological option, as proposed Jara (2006, 2010), Marín Flórez (2012), Ríos Hincapié y Marín Flórez (2007) y Vélez Restrepo y Galeano (2002, p.55, 58).

Palabras clave : TIC; teaching; university; virtual; information; innovation.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons