SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Adaptación en pacientes con diabetes Mellitus Tipo 2, según Modelo de RoyFuncionalidad familiar y ansiedad en pacientes adultos con enfermedad Crónica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aquichan

versión impresa ISSN 1657-5997

Resumen

WALDOW, Vera Regina. The Teaching of Care-Based Nursing. Aquichan [online]. 2009, vol.9, n.3, pp.246-256. ISSN 1657-5997.

The article offers a series of reflections on nursing care from two perspectives: traditional and phenomenological. The traditional perspective is centered on assistance, pathology and the problems in nursing. The other focuses on the "humane care" approach and the care process with phenomenological roots. There also is an analysis of the use of elements and the conceptualization of care as a curricular disciplinary philosophical reference, and the didactic or teaching-learning practices that must be reflected, in turn, in education that places a priority on "humane care" and its processes.

Palabras clave : Teaching; care; nursing; teacher; student.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons