SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número2Discusión sobre las causas del Síndrome Burnout y sus implicaciones para la salud del personal de enfermeríaModelo de resiliencia sexual en el adolescente: teoría de rango medio índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Aquichan

versión impresa ISSN 1657-5997

Resumen

SEGUEL-PALMA, Fredy Andrés; VALENZUELA-SUAZO, Sandra  y  SANHUEZA-ALVARADO, Olivia. The Positivist Epistemológica! Trend and its Influence on the Generation of Knowledge in Nursing. Aquichan [online]. 2012, vol.12, n.2, pp.160-168. ISSN 1657-5997.

Paradigms are multiple movements in philosophical thought and ways of searching for the truth that conflict with prevailing ideologies. Among these paradigms, positivism and post positivism are oriented towards methodological research that has prevailed over other forms of investigation by identifying reality in an objective and empirical way. The purpose of this study is to describe the historical evolution of the contemporary positivist paradigm as an important hallmark in methodological strategies for research on nursing and as relates to the categorization paradigm that characterized the early stages of the evolution of the discipline.

Palabras clave : Knowledge; Knowledge Management for Health Research; Knowledge Management; Education; Nursing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )