SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número47Teorías de liderazgo y desempeño individualLa fenomenología: un método multidisciplinario en el estudio de las ciencias sociales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pensamiento & Gestión

versión impresa ISSN 1657-6276versión On-line ISSN 2145-941X

Resumen

MORALES CLARK, Laura Elena; JACOBO-HERNANDEZ, Carlos Armando; OCHOA-JIMENEZ, Sergio  y  IBARRA-MORALES, Luis Enrique. Intellectual capital and organizational performance: the case of basic education institutions in Mexico. Pensam. gest. [online]. 2019, n.47, pp.180-202. ISSN 1657-6276.  https://doi.org/10.14482/pege.47.6342.

The purpose of this paper is to analyze how intellectual capital influences organizational performance of private basic education establishments in southern Sonora, Mexico. This research was carried out under a quantitative methodology with a correlational scope. The construction of a solid theoretical framework allowed a questionnaire to be applied to 81 managers of basic education centers in private sector. To quantify the relationship between the variables, we used the multiple linear regression technique, where 60.5% of the variability in organizational performance is explained by the intellectual capital. Results confirm that in the private educational context intangible assets have a positive and relevant impact on organizational performance.

Palabras clave : intangible assets; intellectual capital; organizational performance.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )