SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1EL LENGUAJE MERCANTIL, SE IMPONE EN LA EDUCACION UNIVERSITARIAEL CONOCIMIENTO INVENTARIADO. APUNTES CRITICOS SOBRE EL MODELO DE INDEXACIÓN DE LAS PUBLICACIONES ACADEMICAS EN COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

GALINDO M, Camila Andrea; GOMEZ C, John Freddy  y  RODRIGUEZ, María Alejandra. REPERCUSSION OF THE NEOLIBERAL PROJECT ON THE HIGHER COLOMBIAN EDUCATION. Ágora U.S.B. [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.73-94. ISSN 1657-8031.

The present article, derived from a piece of research, provides some of the macroeconomic policies implemented in Colombia, imposed by the international financial institutions, the specific case being the International Monetary Fund and its extended agreement with Colombia, and how these have affected the development of the well-being of the population, making special emphasis on how the policies that have been imposed on Higher Education, have been affected.

Palabras clave : International Monetary Fund; Higher Education; Privatization; Social Well-being; accumulation by dispossession.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )