SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 issue1RECONCILIATION AND RESPONSIBILITY: ACTIONS OF SYNERGY FOR THE CONSTRUCTION OF A GREEN THOUGHT FROM SCHOOL. "UNCERTAINTY SEED author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

ARCILA N, Sandra et al. LA INFLUENCIA DE LA TEOLOGÍA DE LA LIBERACIÓN EN EL PENSAMIENTO PEDAGÓGICO DE PAULO FREIRE Y DE LUIS OSCAR LONDOÑO ZAPATA. Ágora U.S.B. [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.291-305. ISSN 1657-8031.

El presente documento resultado de investigación, hace un recorrido por el pensamiento pedagógico de Paulo Freire y Luís Oscar Londoño Zapata, su relación con el pensamiento cristiano personalista, la influencia de la Teología de la liberación y cómo a través del conocimiento de la propia realidad, el sujeto puede autodeterminarse.

Keywords : Teología; liberación; popular; educación; pedagogía critica; autonomía; reflexión.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )