SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número1RECONCILIACION Y RESPONSABILIDAD: ACCIONES DE SINERGIA PARA LA CONSTRUCCIÓN DE UN PENSAMIENTO ECOLOGIZANTE DESDE LA ESCUELA. "INCERTIDUMBRES SEMILLA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

ARCILA N, Sandra et al. THE INFLUENCE OF THE THEOLOGY OF LIBERATION IN THE PEDAGOGICAL THINKINGO PAULO FREIRE AND DE LUIS OSCAR LONDONO ZAPATA. Ágora U.S.B. [online]. 2015, vol.15, n.1, pp.291-305. ISSN 1657-8031.

This current document, which is the result of a piece of research, makes a tour of the pedagogic thinking of Paulo Freire and Luis Oscar Londoño Zapata, its relationship with the personalist Christian thought, the influence of the theology of liberation and how through the knowledge of reality itself, the subject can determine himself.

Palabras clave : Theology; Liberation; Popular; Education; Critical Pedagogy; Autonomy; Reflection.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )