SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue2A Strategy for the recognition of the cultural identity and the sense of belonging of Latin American immigrantsFrom control (insurgent punishments) to autonomy (community sanctions). Elements for the transition of the Local Justice in La Sierra de la Macarena author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

INFANTE FRANCO, Fernando Saúl. La importancia de los factores productivos y su impacto en las organizaciones agrícolas en león Guanajuato México. Ágora U.S.B. [online]. 2016, vol.16, n.2, pp.393-406. ISSN 1657-8031.

Se describe y descubre el nivel de importancia que los agricultores de León, Guanajuato, México atribuyen a los factores productivos capacitación, producción, costos, apoyos gubernamentales y tecnología, relacionados con la actividad de la producción agrícola en sus parcelas. Es decir, se conoce la realidad de los agricultores para que posteriormente el gobierno, las instituciones de educación y asociaciones agrícolas, colaboren entre sí de manera coordinada en beneficio de dicha actividad agrícola.

Keywords : Producción agrícola; Factores productivos agrícolas; Bombeo solar de agua para riego.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )