SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 issue1Sustainable Development and Decent Housing as a Point of Social ProgressDialogical Assessment: Foundations for an Innovative Approach in Higher Education author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

GHISO, Alfredo Manuel. Reflexividad dialógica, como experiencia de epistemes sentipensantes y solidarias. Ágora U.S.B. [online]. 2017, vol.17, n.1, pp.255-264. ISSN 1657-8031.

Desarrollar prácticas de construcción de conocimientos desde una episteme solidaria - emancipadora requiere de opciones éticas, políticas y epistemológicas explícitas; este desafío, en el contexto inhabilitante e inmovilizante en el que vivimos, exige altas dosis de convivencialidad, imaginación, creatividad y coraje porque tenemos que estar preparados para superar muchas frustraciones y curar las tristezas y desesperanzas, que sufrimos a diario y que nos debilitan y enferman.

Keywords : Reflexión dialógica; Sentipensar; construcción de conocimiento; pensamiento crítico; pensamiento emancipador.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License