SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Desarrollo sostenible y vivienda digna como punto de progreso socialEvaluación Dialogante: fundamentos para un enfoque innovador en Educación Superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

GHISO, Alfredo Manuel. Dialogical Reflection as an Experience of Common and Feeling-Thinking Episteme. Ágora U.S.B. [online]. 2017, vol.17, n.1, pp.255-264. ISSN 1657-8031.

Developing practices of construction of knowledge from a shared and emancipatory episteme requires explicit, ethical, political, and epistemological choices. This challenge within the disqualifying and immobilizing context we live in, demands a high dose of conviviality, imagination, creativity, and courage since we need to be prepared in order to overcome many frustrations and to heal the sadness and hopelessness, that we experience on a daily basis, weaken and sicken us.

Palabras clave : Dialogical Reflection; Feeling-Thinking; Construction of Knowledge; Critical Thinking; Emancipating Thinking.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons