SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Reflexividad dialógica, como experiencia de epistemes sentipensantes y solidariasLa tensión confianza/desconfianza entre lo académico y lo administrativo en la universidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

ROJAS-FAJARDO, Aida Josefina. Dialogical Assessment: Foundations for an Innovative Approach in Higher Education. Ágora U.S.B. [online]. 2017, vol.17, n.1, pp.265-280. ISSN 1657-8031.

Putting forward an epistemological proposal that makes sense of the senses referred by the teachers themselves as for teachers' assessment, leads us, according to the results of the present study, to the dialog as an option for teachers' performance assessment because this makes the meeting between the teacher and the student easy. It is a space for the word, reflection, democracy, ethics, the pedagogic construction, and the construction of senses and meanings. This proposal of dialogical assessment is based on empirical, theoretical, pedagogic, epistemological, ontological, and ethical foundations of dialogical assessment.

Palabras clave : Teachers' Assessment; Academic Training; Interactive Communication; Senses; Construction of Senses.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons