SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Reconocimiento social del docente universitario: subjetividad agobiada, puja por el prestigio académico y reivindicación del acto educativoNi libre ni asalariado: una experiencia de investigación colaborativa para fomentar la antropología visual índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

RINCON-BEDOYA, Lenin Stivens; MURCIA-PENA, Napoleón  y  LOPEZ-AVILA, Carmen Rosa. Research perspectives in education and Pedagogy. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.73-89. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3212.

The results show that, from the perspective of education and pedagogy, knowledge and practices are areas of greatest social relevance, the propositional goals are the most sought after, the most relevant methods are based on practical and technical interests, from comprehensive and positivist approaches, as a central documentary information source. Likewise, the emergence of complementary approaches, comprehensive, transformational purposes, and constructivist support theories, is made evident.

Palabras clave : Research in Education and Pedagogy; State of the Art; Research Tension..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )