SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue1Neither free nor wage earner. A collaborative research experience to promote visual anthropologyProspective analysis of the generic Tuning-Alfa competences in the city of Medellin by the year 2032 author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

ANDRADE-SALAZAR, José Alonso; LOZANO-GOMEZ, Natalia Andrea; LEIVA-CARVAJAL, Karen  and  SEPULVEDA-CUBIDES, Maryury. Representaciones sociales acerca del ingreso, permanencia y deserción a semilleros de investigación de la Universidad de San Buenaventura de Medellín extensión Armenia. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.105-130. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3444.

Las representaciones sociales del ingreso, permanencia y deserción de estudiantes Universitarios a Semilleros de Investigación, giran en torno a elementos cognitivos «percepciones, ideas y nociones acerca de los beneficios obtenidos, las participaciones en eventos y el aumento de conocimientos», emocionales «actitudes relacionadas con la empatía/ apatía con el coordinador y el grupo, interés y deseo de participar de investigaciones, apoyo institucional» y motivacionales «creencias relacionadas con el estatus, el adelantar trabajo de grado, mejorar la hoja de vida, acceder a un posgrado».

Keywords : Deserción; formación investigativa; investigación; representación social; semilleros de investigación..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )