SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Reconocimiento y Participación de nuevos agentes educativos en la Escuela: Auxiliares de la EducaciónAnálisis de artefactos identitarios de la comunidad Indígena Emberá Katío (Resguardo Jaidukama - Ituango, Antioquia -) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

CHAPARRO-CARDOZO, Sandra Yaneth. Social representations of the film in the school. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.164-172. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3448.

To understand the place of the film image in contemporary societies and its relationship with the development of thought that occurs in the context, in the construction of knowledge, which represent actions that are built in childhood and in this way, to be able to come to an understanding of the thinking on the construction of discourses in everyday life, today are key inputs in boy’s and girl’s training processes.

Palabras clave : Critical Thinking; Social Representations; Childhood; Film..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )