SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 issue1Life skills development in the prevention of consumption of psychoactive substances: a critical approach of the existing modelFrom the displacement of thinking to the interrogation for making us human beings author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

ALZATE-MEJIA, Nicolás Alberto. La Paideia Franciscana como experiencia y aporte epistemológico a una pedagogía crítica emancipadora. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.212-224. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3451.

La Universidad, con impronta franciscana, antes de ser un lugar donde se imparten conocimientos, es un estado existencial y un acto experiencial donde el sujeto social entra en contacto con una pedagogía que le exige pensar crítica y rigurosamente su episteme, teniendo en cuenta su contexto histórico-social.

Keywords : Universidad; Universidad franciscana; pensamiento crítico; formación; compromiso social; compromiso ambiental..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )