SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Del desplazamiento del pensar a la interrogación por el hacernos humanosProfesores aumentados en el contexto de la realidad aumentada: una reflexión sobre su uso pedagógico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

GOMEZ, Aída  y  CALDERON, Gloria. Basic principles for a training pathway in the teaching qualification in terms of design and application of digital educational resources. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.236-244. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3454.

The implementation of teacher training pathways aiming at the qualifica tion, design, and application of digital educational resources are necessary and priority so that institutions move towards the required cultural transformation in the teaching and learning processes with ICT support. This involves a review of the construction of the concept of communities of learning, communities of practice, virtual practice, zone of proximal development in pedagogical practice, relationships in virtual learning environments, and educational expertise in the use of ICT.

Palabras clave : Community of Learning; Community of Practice; Zone of Proximal Development; Virtual Learning Environment; Teacher Training Pathway..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )