SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1Profesores aumentados en el contexto de la realidad aumentada: una reflexión sobre su uso pedagógicoProyectar en la formación: entre la teoría y la práctica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

MOSQUERA-MOSQUERA, Carlos  y  RODRIGUEZ-LOZANO, María Nelsy. The educational project as a basis to think political subjectivity from the school culture. Ágora U.S.B. [online]. 2018, vol.18, n.1, pp.256-268. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.2771.

In order to discuss the Institutional Educational Project and the formation of political subjectivity in the framework of the training processes, it is necessary to focus on three categories of analysis: from the pedagogical practices, which requires them to be contextualized and break the borders of professionalization, mere instruction, teaching without sense, homogenization and the mania of the evaluation. From the dialogue between the macro curriculum and the micro curriculum, where it is recommended the acceptance of the epistemological diversity and rhizomatic teaching and learning processes, where the pedagogical practices tend to respond to various problems, which invade school.

Palabras clave : Educational Project; Political Subjectivity; Pedagogical Practices; School Culture..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )