SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue1Processes of labor subjectivity in the intervention of victims of the armed conflict: The politicized comptrollerTrends, trajectories, and power relations in the peace-building speech in the El Espectador newspaper (Colombia) author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

ARIZA-SOSA, Gladys Rocío  and  AGUDELO-SUAREZ, Andrés A.. Superación de la violencia de género en las relaciones de pareja: historias de vida. Ágora U.S.B. [online]. 2020, vol.20, n.1, pp.99-111. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.4496.

Estudio cualitativo cuyo objetivo fue interpretar los relatos de las experiencias de vida de personas que han superado la violencia en las relaciones de pareja. Los contextos de violencia social y estructural se entrecruzan con la vida de pareja de ambos participantes. En su salud mental, la violencia, el valor de lo económico, episodios depresivos, y la distribución asimétrica de poder han marcado sus relaciones. Las políticas de salud mental pueden incluir la prevención y atención primaria de esta violencia.

Keywords : violencia familiar; salud mental; discriminación sexual; política de la salud..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )