SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2El impacto de la formación profesional de la Facultad de Educación en la Seccional Oriente de la Universidad de AntioquiaLa Universidad gestora de procesos de desarrollo local y fortalecimiento de redes: la experiencia de una intervención comunitaria en Cali Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

AVENDANO-CASTRO, William Rodrigo; LUNA-PEREIRA, Henry Orlando  y  QUINTERO-CAMACHO, Laudith. Colombia's Education Entrepreneurship Policy and its Impact on Access to Employment for the Young People. Ágora U.S.B. [online]. 2020, vol.20, n.2, pp.158-171. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5137.

Colombia's education entrepreneurship policy on access to employment for young middle-educated graduates, translated into so-called technical training in the field of education, fulfils its purpose of training students in certain specific job competen cies. However, it does not fulfill their objective of improving life quality and expan ding students' potentials regarding their life project, and it has not had a favorable impact on the possibilities of access to employment of young people.

Palabras clave : Entrepreneurship; Technical Teaching; Employment of Young People; and Access to Employment.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )