SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2La Universidad gestora de procesos de desarrollo local y fortalecimiento de redes: la experiencia de una intervención comunitaria en Cali ColombiaEl diálogo como práctica colectiva para la reconciliación social índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

BONILLA-OVALLOS, María Eugenia  y  TOBON-OSPINO, Mairene. Minor Offenders and Educational Processes: Qualitative Analysis from the Perspective of Actors, in Santander, Colombia. Ágora U.S.B. [online]. 2020, vol.20, n.2, pp.190-203. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5139.

The Criminal Responsibility System for Adolescents (SRPA) in Colombia is a diffe rentiated criminal system based on resocialization, restitution of rights, and educa tional inclusion. This article discusses the education processes at the Hogares Claret Foundation, operator of SRPA, in Santander. It should be noted that the educational process requires its own pedagogical model according to the profile of young people, as well as the revision of the selection criteria and the quality of teachers and educational institutions.

Palabras clave : Juvenile Delinquency; Resocialization; Education; and Colombia.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )