SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue2Dynamic Border: Rural Urban Contrast on the Eastern Edge in Medellin, ColombiaOn Doctors, Piaches, and Quacks: A Particular History of the Persecution, Expropriation, and Transculturation of Pre-Hispanic Medicine in the Viceroyalty of the New Kingdom of Granada during the Conquest and the Colony author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

ALMEIDA, João Gabriel. Círculos de Reflexión y lógica P2P: Una alternativa didáctica a la Colonización del MOOC. Ágora U.S.B. [online]. 2020, vol.20, n.2, pp.236-245. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5141.

En la era digital, es importante transitar hacia una Educación Popular Transmedia. El concepto es una articulación entre la tradición histórica latinoamericana iniciada por Paulo Freire y el reconocimiento de la categoría Transmedia de Scolari (2018) como la más adecuada para definir el conjunto de saberes implicados en la vivencia activa en comunidades híbridas virtuales/análogas. En este orden, la estrategia implementa da desde el modo de enseñanza online y la constitución de comunidad del Instituto de Pensamiento y Cultura en América Latina (Ipecal) se constituye en una apuesta esencial y de sentido.

Keywords : MOOC; P2P; Educación Popular Transmedia; Educación Popular; Presente Potencial; Didáctica No Parametral.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )