SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 issue2In the Limbo of Permanent Waiting. Social Representations around Reparation and Truth in Women Displaced by the Colombian Armed Conflict: Granizal and Turbo Case, AntioquiaMaking the Road as We go: Characteristics of Community Leaders in the south of Córdoba and Urabá-Darién. The Case of CORDUPAZ Colombia author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


El Ágora U.S.B.

Print version ISSN 1657-8031

Abstract

OSORIO SANCHEZ, Eduardo Gabriel; URBINA CARDENAS, Jesús Ernesto  and  AYALA GARCIA, Erika Tatiana. Experiencias de reparación simbólica de las comunidades víctimas del conflicto armado en Colombia. Ágora U.S.B. [online]. 2021, vol.21, n.2, pp.487-501.  Epub June 16, 2022. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.4686.

Se destaca que el arte actúa como elemento para expresar el dolor y transmitir generacionalmente un mensaje enfocado a la garantía de la no repetición de los hechos, la satisfacción de las víctimas y el respeto por los derechos humanos en el marco del Conflicto Armado que vive aún Colombia. Es así que las experiencias de reparación simbólica a partir del arte, desarrollado por las comunidades víctimas de conflicto armado son vitales para su dignificación, para la memoria histórica y a la reconstrucción de la verdad, así como proceso reparador.

Keywords : Arte; Conflicto armado; Reparación simbólica; Víctimas..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )