SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Desarrollo e instituciones en la década de los sesentas: reflexiones sobre los discursos del Banco Interamericano de Desarrollo en la cumbre de Bogotá (abril de 1968)Relación entre concepciones de educación inclusiva y acciones que inciden en la convivencia escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

VASQUEZ-VELASQUEZ, Ana María; BOLIVAR-BURITICA, Wilson  y  CASTANO-PINEDA, Yeferson. A Multimodal Reflection on the Educational Contents Constructed in Image and Video within the Framework of an Educational Proposal for Health. Ágora U.S.B. [online]. 2022, vol.22, n.1, pp.129-146.  Epub 01-Nov-2022. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.4781.

When the processes of construction of digital contents are produced with little participation of community, decisions about the meaning go through the interpretation of technical and professional experts, who have another reading of the world and, in some cases, end up in processes of exclusion from the same meaning that is presented. Due to the decision making that arises between a theme and the way it is chosen, a broad participation of communities to create formative contents within the framework of Education for Health (EpS) is presented as a challenge.

Palabras clave : Multimodality; Communication; ICT; Education; and Open Educational Resources.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )