SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Un relato de vida para comprender el devenir histórico de la educación física en ColombiaDe la caracterización de la población moradora al acompañamiento en la construcción de experiencias de resistencia al despojo, en la conflictividad urbana de la ciudad de Medellín índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

BARRERA-QUIROGA, Diego Mauricio. Pedagogical Knowledge and Narrative Research. Ágora U.S.B. [online]. 2023, vol.23, n.1, pp.281-299.  Epub 10-Oct-2023. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.6491.

Teacher training, educational research, pedagogical relations, and knowledge articulate a complex discussion that, in particular, can be mediated by the “pedagogical narrative;” that is to say, a method that helps us in the inquiry into the teaching action and the pedagogical experience. This in order to discover questions that lead us to potential “collaborative” productions of pedagogical knowledge, the reconstruction of the pedagogical memory of the school, and the transformation of educational practices (Suárez, 2011, p. 17). This transformation device focuses its attention on the accounts of teaching experience that question, relate, participate, focus, and build strategies for inquiry and reflection through narratives.

Palabras clave : Pedagogical Knowledge; Narrative Reconstruction; Teacher Educa tion, and Reflection.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )