SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número31Músicas tradicionales en espacios académicos: la rueda de gaita como experiencia de aprendizajeAlgunos argumentos que la teoría de la lógica mental necesita aclarar para continuar siendo una alternativa a la teoría de los modelos mentales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Civilizar Ciencias Sociales y Humanas

versión impresa ISSN 1657-8953

Resumen

PALAZZO, Gabriela  y  MARCHESE, Roberta. Juvenile discursive representations in school writing practices. Civilizar [online]. 2016, vol.16, n.31, pp.219-234. ISSN 1657-8953.  https://doi.org/10.22518/16578953.651.

Studies on youth have grown substantially within the framework of inter- and transdisciplinary contributions. In this context, discourse studies are especially important as a field of analysis of the forms of representation of youth, since discourse is a social practice. This article examines which discursive representations about youth are emerging from written productions by students from a private educational institution in Tucumán, Argentina. It aims to make visible the youth problems and issues from the social subjects that are studied.

Palabras clave : Discursive representations; youth; writing; school field.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )