SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número38Pedagogía de la propiocepción corporal en el cantante.Un estudio exploratorio en estudiantes universitariosEl desarrollo sostenible como política en Colombia: un análisis crítico desde la protección de los páramos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Civilizar Ciencias Sociales y Humanas

versión impresa ISSN 1657-8953versión On-line ISSN 2619-189X

Resumen

BOLANOS MOTTA, José Ignacio; CHAVEZ OSPINA, Laura Rocío  y  SANCHEZ RODRIGUEZ, Carlos Alfonso. The School Eco-hero as an archetypal figure for children. A study aimed at addressing the management of solid waste in the classroom. Civilizar [online]. 2020, vol.20, n.38, pp.29-39.  Epub 20-Mar-2021. ISSN 1657-8953.  https://doi.org/10.22518/jour.ccsh/2020.1a04.

This study aimed to strengthen the sense of responsibility towards solid waste management of the preschool students at the Jorge Eliécer Gaitán Ayala Educational Institution in Villavicencio (Meta). Through a qualitative approach developed from two methodological proposals, namely Creation Research and Action Research, school activities related to the creation of two superheroes were carried out the category of school eco-hero, to which these superheroes belong, sought to raise awareness among the student community about the proper management of solid waste. As a result, the children were influenced by the eco-hero and developed an awareness of waste management in the institution.

Palabras clave : School; classroom; symbol; research; childhood..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )