SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2El personaje periodístico, ¿efecto de realidad o modelo de conducta? análisis de discurso de la sección las voces de la otra Colombia publicada por el diario El TiempoEfectos de la modificación del contexto en el consumo de agua y alimento durante un estado de saciedad en ratas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

JIMENEZ HEREDIA, Alexa Tatiana  y  MARMOLEJO-RAMOS, Fernando. About working with narrative texts in education settings: conceptual clarifications and creation of practical exercises for classroom. Univ. Psychol. [online]. 2005, vol.4, n.2, pp.143-149. ISSN 1657-9267.

The present psychoeducational method is related with the narrative texts use and it is framed in the joint work among teacher, school psychologist, and pupils. The importance of working with this sort of texts, its relation to educational proposals made by the Ministry of National Education of Colombia, the criteria for evaluating the psychological development, and the proposal itself are supported. The writing is closed signaling the place of this type of work within a more global educational issues, specially, from the research activity of the teacher as a fundamental axle.

Palabras clave : Language teaching; narrative text comprehension; childhood cognitive development; student evaluation; psychoeducational methods.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons