SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número2UNA PROPUESTA DE DESARROLLO PSÍQUICO EN LA ESCUELA. UNA MANERA DE PENSAR Y ABORDAR LAS VIOLENCIASEFICACIA DE UN PROGRAMA DE GRUPO ESTRUCTURADO EN ESTRATEGIAS DE AFRONTAMIENTO PARA DSPT EN ADULTOS Y ADOLESCENTES EN SITUACIÓN DE DESPLAZAMIENTO* índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

BALLESTEROS, BLANCA PATRICIA; MEDINA, ARGELIA  y  CAYCEDO, CLAUDIA. EL BIENESTAR PSICOLÓGICO DEFINIDO POR ASISTENTES A UN SERVICIO DE CONSULTA PSICOLÓGICA EN BOGOTÁ, COLOMBIA*. Univ. Psychol. [online]. 2006, vol.5, n.2, pp.239-258. ISSN 1657-9267.

Some results from a larger research about conceptualizing psychological well-being, as one of the project´s specific objectives are presented. After the abstract of the concept´s theoretical review, the methodology of the descriptive study is described. An eleven open-question instrument was applied to 138 persons between 8 and 56 years-old, usual consultants of the psychological attention center of the Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá. Participants answered the questions voluntarily, and the questions were asked by last-year Psychology students. Results are presented in quantitative and qualitative terms, and are analyzed and discussed in the light of the research interests and the specialized literature. Main conclusions refer to the relation between psychological well-being, defined in terms of emotional states and psychological competencies, and the people´s life conditions.

Palabras clave : Psychological well-being; quality of life; subjective well-being; psychological competence; social context.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons