SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue1The Process of Admission as a Means of Predicting Academic Performance in Higher EducationAnalysis of a Clinical Case Formulation Protocol from Psychological Well-being Categories author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Universitas Psychologica

Print version ISSN 1657-9267

Abstract

SABAGH SABBAGH, Sigem. Solución de problemas aritméticos redactados y control inhibitorio cognitivo. Univ. Psychol. [online]. 2008, vol.7, n.1, pp.217-229. ISSN 1657-9267.

La solución de problemas redactados o verbales se ha convertido en un tema de preocupación para docentes e investigadores, ya que en los mismos radica la esencia de la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas. Se ha descubierto que uno de los motivos del fracaso en la solución de este tipo de problemas es la incapacidad para suprimir la información irrelevante del mismo, esto es, por la carencia de control inhibitorio cognitivo.

Keywords : Solución de problemas redactados o verbales; control inhibitorio cognitivo.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License