SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Reflexiones en torno a la comprensión del maltrato infantilCodificación y análisis diferencial de los problemas de los adolescentes acogidos en centros de protección en España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

GOMEZ, ESTEBAN; CIFUENTES, BERNARDITA  y  ROSS, MARÍA INÉS. Preventing Child Abuse: Psychosocial Description of Clients of Brief Intervention Programs in Chile. Univ. Psychol. [online]. 2010, vol.9, n.3, pp.823-839. ISSN 1657-9267.

The study describe characteristics and risk factors for child abuse and neglect, in 591 children and adolescents, their parents and families served by eight brief intervention programs (PIB) "Viviendo en Familia", funded by the Chilean National Service of Children (SENAME) and implemented by Protectora de la Infancia (a non-profit organization) in Chile. The results revealed the existence of problems of moderate complexity, on the environment, parental competencies, family interactions, family safety and child well-being. About three of each four caregivers show signs of high risk for the abuse or neglect of children, especially in their mental health, a topic that must be considered by the staff to develop a plan of coordinated work with the local network of health services.

Palabras clave : Child Abuse; Neglect; Prevention; Multi-Problem Families; Family Preservation Programs; Child Abuse; Prevention and Control; Chile; Problem Families; Chile; Caregivers; Psychology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons