SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Modelo para la promoción de la salud en comunidades rurales a través del desarrollo de agencia personal y empoderamiento intrínsecoRelación entre redes personales y calidad de vida en individuos desmovilizados del conflicto armado colombiano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

ARAN-FILIPPETTI, VANESSA  y  RICHAUD DE MINZI, MARÍA CRISTINA. Effects of a training program to increase reflexivity and planning in a school area at risk due to poverty. Univ. Psychol. [online]. 2011, vol.10, n.2, pp.341-354. ISSN 1657-9267.

The aim of this paper was to analyze the differences Reflexivity-Impulsivity in cognitive style and planning as regards social risk and to test the efficacy of a reflexivity training program integrated to the curriculum in a poverty context. We have worked with a sample of 110 6-year-old children: an experimental group (N = 47) a control group (N = 22) at risk and a control group not at risk (N = 41). All of them live in Entre Ríos, Argentina. The results indicate differences in R-I response patterns and planning in terms of social risk and emphasize the role of experience in the development of these functions. Besides, they support the hypothesis which holds the possibility to improve the reflexive disposition after program training.

Palabras clave : Intervention; Reflexivity; Poverty; Social Psychology; Experimental Psychology; School Community Relationship.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons