SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Adaptación y validación en población española de la Escala de Expectativa de los hijos adolescentes sobre la reacción de sus padres frente al comportamiento prosocial y antisocialRasgos de personalidad, necesidad de cognición y satisfacción vital en estudiantes universitarios chilenos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

XIMENA HUG, Mercedes  y  ARIAS, Claudia. Early Infant Development and Auditory Localization in Blind Children: A Review. Univ. Psychol. [online]. 2014, vol.13, n.1, pp.71-82. ISSN 1657-9267.

The scientific study of the ability to localize sounds in children with normal vision began in the early 80s. However, in the case of blind children, scarce research has been conducted on this subject. This paper presents a review of articles on cognitive and motor development of blind children that evaluated sound localization behaviors in early childhood. First, pioneering studies published in the 60s are summarized and then researches from the 80s are presented. Finally, the main findings of these papers are analyzed and integrated, their implications are discussed and some questions unresolved in this field of knowledge are stated.

Palabras clave : auditory localization; child development; blindness; development psychology; review; cognition; motor control.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )