SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Dimensión afectiva de los profesores universitarios sobre la enseñanza: Una exploratoración através de la técnica del diferencial semánticoFormulación de caso en un contexto de Salud índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

BENITEZ MUNOZ, Juan Luís  y  MUNOZ BANDERA, Juan Francisco. Factor Analysis of Scores CADRI in Spanish College Teenagers. Univ. Psychol. [online]. 2014, vol.13, n.1, pp.175-186. ISSN 1657-9267.

The study of adolescent relationship violence arouses vast interest but unfortunately the tools available for this purpose are limited. This study aims to verify the structural validity of the Conflict in Adolescent Dating Relationship Inventory (CADRI). 571 Spaniards subjects (171 males and 400 females) aged 17 to 21 (M = 18.76; SD = 1.208) took part in the study. Results show a model for suffered violence and another structural one for committed violence, both revealing adequate fit indexes, significant saturations and high internal consistency indexes. Each one of the models proposed comprises four factors: physical violence, verbal violence, relational violence and style of conflict resolution.

Palabras clave : dating violence; adolescence; CFA; Relationship Violence Scale; quantitative research; psychological test; Spain.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )