SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Una aproximación psicosocial al conflicto vasco como sistema dinámicoAsociación entre calidad del servicio deportivo, valor y satisfacción de usuarios en España índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

GONZALEZ, Eliana Noemí. Graduate Psychology Education in National University of La Plata (Argentina) and the Role of Scientific Journals, 1976-2000. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.2, pp.579-588. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-2.ppme.

This work is at the intersection of two lines of historical research: a psychology education history and a scientific journal history. It is attemped to analyze the teaching of Psychology at the National University of La Plata (UNLP), during the period 1976-2000. A first description of it is outlined by making use of a socio-bibliometrical analysis of the references at the syllabus of the courses taught at the Program of Psychology at the UNLP in such a period. The incidence of the journals referenced at the syllabus is quantitatively and qualitatively analyzed to highlight their incidence in the contents taught.

Palabras clave : psychology; scientific journals; teaching; National University of La Plata.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )