SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Evaluación de la Calidad Ambiental, Grado de Optimismo y Asignación de Responsabilidad con Respecto al Estado del Ambiente en LatinoaméricaUn estudio de la relación entre la memoria, la narrativa y el lenguaje en alumnado con trastorno específico del lenguaje (TEL) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

PEREZ-RODRIGUEZ, M. Amor; RAMIREZ GARCIA, Antonia  y  GARCIA-RUIZ, Rosa. Media Competence in Childhood Education Assessment the Level of Development in Spain. Univ. Psychol. [online]. 2015, vol.14, n.2, pp.619-630. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy14-2.cmei.

This work seeks to analyse the level of development of media competence from a broader perspective, including students belonging to the second cycle of childhood education. For this purpose, we have implemented an ad hoc tool in the framework of a broader study (all educational levels in Spain), using a series of references to determine the level of media competence. The results show that it is necessary to continue with educational policies of skill integration and with strategies for literacy, a necessary resource today for an education in accordance with the needs of society.

Palabras clave : key competences; media competence; digital competence; media literacy; dimensions; childhood education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )